Kibbutz Reshafim, 10905, Israel -

לחברים שלום

מהנעשה בחצר

תקשורת

בשבוע הקרוב יתחילו לחפור בחצר תעלות עבור התקשורת החדשה. עדנה פזי היא המקשרת בין החברים לקבלן וניתן לפנות אליה בכל נושא הקשור לעבודות החפירה . אנו מתנצלים מראש על אי הנוחות כתוצאה מהחפירות אבל בסוף הפרויקט תהיה לרשפים מערכת תקשורת מתקדמת ואיכותית. במסגרת חפירות לקווי התקשורת יעשו גם עבודות ברשת החשמל בשכונת "מוסד" וכן יחוברו הבתים הראשונים בשכונה הצפון מערבית.

חשמל

ביצענו התקנת הזנת חשמל חדשה לבתים של משפחות נחומזון וכבר חובר הבית הראשון של עופר וגיליה למערכת ואוכלס בשעה טובה. נברך גם את משפחת מוסקו עם כניסתם לביתם החדש.

שכונת שלפים

הנהלת רשפים קיימה פגישה עם נציגי השכונה ונציגי המועצה . בפגישה נמסרו דיווחים על התקדמות האיכלוס של השכונה (סיום קליטת שלב' א' - כ - 60 משפחות) והתחלת התשתיות לשלב ב'. בנוסף הועלו תחומים נוספים כגון התארגנות מערכת החינוך ותפעול השירותים המוניציפליים בשכונה.

בית עלמין

בסיוע המועצה הדתית תוקנה וחודשה הסככה וכן נבנתה רצפת בטון . רונן טיפל בעצי התמרים וצוות מתנדבים והנוי בצעו עבודות ניקיון במקום.

בריכת השחייה

בימים אלה מבוצעת בבריכת השחייה החלפת המסנן המים הראשי שקרס במסנן חדיש וגדול יותר, בנוסף בהתאם לדרישת משרד הבריאות החלפנו גם את המשאבה הראשית. אנו מקווים שאיכות המים תשתפר לאחר סיום הרצת המערכת.

וועדת תכנון

וועדת תכנון קיימה ישיבה שוטפת - נדונו בקשות להיתרי בנייה פרטית. התקיים דיון לגבי בעיית החניות והתנועה באזור הדרומי - התקבלו תלונות ממשפחות שגרות באזור הן על מצוקת חנייה והן על כניסת כלי רכב ע"ג המדרכות בכל שעות היום והלילה שמסכנת את הילדים . הוועדה מבהירה שהקיבוץ תוכנן בהתאם לתפיסה שאסור למכוניות לנוע על המדרכות והחניות אפשריות רק במגרשי החניה המתוכננים. על פי תפיסה זו בוצע התכנון של הפרצלציה בקיבוץ. על החברים להקפיד על חנייה במקומות המאושרים או שהוכשרו לכך .

מועדון

במועדון תוקנה מערכת הטלוויזיה במעגל סגור וניתן לקלוט בבתים את שידורי שיחות הקיבוץ וכן הותקן מקרן קבוע ומסך גדול לכל פעילות תרבותית שתהייה במקום (כן ירבו).

שתהייה שבת שקטה
איתן

הבהרה בנושא הפעלת המועדון

הננו להבהיר בזאת : מאחר ומשה ר. הודיע על סיום עבודתו במועדון נעשו חיפושים להחליפו והתפקיד הוצע לתלמה ומשה ד.
שמעון דיגה

מכתב פרדה של דורי פש

7/8/14

לקיבוץ רשפים ולחברים היקרים שלום,
היום אני נפרדת מכם, זו פרדה קשה אך קשה יותר הייתה הבדידות שלי בעיקר לאחר הפרידה משמעון שלי.
לאחר התלבטויות רבות החלטתי לעבור לאחותי למרכז מוגן הנקרא "ביתנו" שבקיבוץ עין המפרץ. חשוב לי מאוד להודות לכל אלה שעזרו לי במצבים הקשים שהייתי, אני לוקחת איתי את הזיכרונות הטובים שזכיתי עם חברים נהדרים כשהקמנו ביחד את רשפים והחברים שאיתי עד היום. גם עדה ביתי שגדלה ברשפים מצטרפת לתודות וגם אחותי שמגיל צעיר רשפים היה ביתה השני.
תודה לכם מכולנו על הכול ונשתדל לשמור על קשר.

דורי פש.

ביום שלישי 19/8/14 יתקיים ערב בית קפה בבריכה!!!
הערב יתחיל בשעה 1800 וימשיך לאורך הרחצה הלילית.
יהיה ערב טעים כיף ומתוק.
*כל ההכנסות לטובת פעילות הנעורים.

לשי האן
עם יציאתך לשנת שירות
מאחלים לך
בהצלחה

לפני 65 שנה

במוצאי שבת, י"ח במנחם-אב תש"ט (13.8.1949), התכנסו חברי קבוצת שלוחות וחברי קבוצת רשפים למסיבה משותפת לרגל העברתנו מאשרפיה למחנה החדש. להלן פרטי האירוע. (מועתק כלשונו מ"יומן הקבוצה.")

ב"ה, ר"ח אלול תש"ט 26.8.49

יומן הקבוצה

עם כניסתנו למחנה הסופי.

להלן דבריו של בנימין אדלר, במסיבה המשותפת עם חברי קב' רשפים, שהתקיימה במוצאי שבת י"ח מנ"א לרגל העברתנו למחנה החדש.

התאספנו הערב כדי לציין את המאורע הזה, את כניסתנו למחנה הקבוע. אין אנחנו רגילים לחוג. לא יצקנו עדיין את הדפוסים בהם נבטא צער ושמחה. רחקנו מפרסומת ומדברים רמים. התחנכנו לפשטות וכאשר עלינו לפני 14 חודש אל המקום הזה, לא לשם מעשה גבורה עלינו אלא משום שידענו שיעודנו בזה. את כל אשר עשינו במשך החדשים האלה כאן, את אשר עברנו ושמרנו לעצמנו עשינו, משום שהבינונו שזאת היא דרכנו בארץ הזאת, כי אל זה התחנכנו שנים רבות.

ואם הפעם הבינו החברים שלא יתכן ללא מסיבה, בלי ציון מיוחד, הרי יש צורך, ואם רק במקצת, לסכם את כברת הדרך הזאת מיום ה' סיון תש"ח עד י"ח מנ"א תש"ט.

לא רחוק הזמן, ודאי זכורים לחברים עוד ימי האביב של אשתקד, עת עמד האויב למחוק אותנו מעל פני הארץ הזאת. זכורים ימי ההתעוררות הגדולים, עת כל אדם בישוב עמד במערכה לחיים. כל צעיר, בחור ובחורה, אחזו בנשק, ואנחנו צבור מלוכד של מאה אנשים צעירים ישננו במושבה, קופאים על השמרים. כרסם הספק בלב, האם כל השתתפותנו במפעל הגדול הזה היתה צריכה להתבטא בשמירה חלקית על משלט אחד לא חשוב. ובמיוחד הצעירים בתוכנו, אשר רק מקרוב באו, לעצור ברוחם לא יכלו, לו לפחות עלינו להתישבות, כל הצעה להתישבות - טובה היתה בעיניהם. העיקר לעלות. לא לשבת בעת הזו באפס מעשה.

וזכינו ועלינו. עלינו על אדמה טובה, אל מקום מים טובים ורבים. ועתה כל המשימה לפנינו, להפריח את השממה הזאת ולהפכה לישוב גדול ומשגשג. הגענו אל הנחלה אך עוד לא אל המנוחה. באנו אל הנחלה ובעזרת השם לא ננותק עוד מעל אדמתנו. אל המנוחה עוד רחוקה הדרך. כל הבנין עוד לפנינו. זאת היא המשימה לשנים הבאות ואולי לכל חיינו. אך אם נסקור ונסכם את אשר עשינו משך הזמן הקצר בו אנו יושבים פה, נוכל להצביע על יש גדול. עברנו את נפתולי ההתחלה של האחזות, של מחנה ארעי, הכננו את מחננו הקבוע והתחלנו בבנינו. כל זה נוטע בנו את האמונה ואת הבטחון שיכול נוכל לתפקיד המוטל עלינו...

ולחברינו שכנינו, אנשי קבוץ רשפים היושבים עמנו פה היום ומשתתפים בשמחתנו, נאמר: תודה על השכנות הטובה שהענקתם לנו משך שנה של ישיבה משותפת במחנה אחד, חדר על יד חדר וכמעט שלחן על יד שלחן. זכורים לנו עוד ימי ההתחלה של זרות ושל חדשות. רצה הגורל, שאנחנו, שני גופים שונים ורחוקים כמונו נשב שנה תמימה במחנה צר אחד. הרי "פותר מים ראשית מדון". ואנחנו עלינו על אותה אדמה, על אותם המים, והספקות היו מרובים. הנוכל לחיות יחד, להסתדר? הנמצא שפה משותפת? חברתנו והשקפת עולמנו שונים זו מזו מרחק רב. ידענו שלא נקבל השפעה ולא להשפיע. אך הוכחנו שני הגופים יחד, שעל ידי הוקרה וכבוד הדדי אפשר לפצח גם את האגוז הקשה ביותר. והערב, כאשר אנו באים לברך על המוגמר, נדמה לי שכל אחד משני הגופים, בלי יוצא מן הכלל, מתברך בלבו על שעמד בנסיון הקשה הזה בטוב. היתה התחרות ביו שני הגופים, אך היתה זאת תחרות בונה ויוצרת. למדנו אחד מהשני, וזה שנאמר: "קנאת סופרים תרבה חכמה". יתר על כן, גלינו את המשותף בינינו. שותפים אנחנו בבנין הארץ הזאת, בהפרותנו שממתה, בפיתוח האזור הזה.

והערב נברך את עצמנו ואתכם, שנזכה לראות בקרוב שני ישובים גדולים ומשגשגים הומים מרוב אדם.

בנימין א.

(הביא לדפוס: משה פורת, שלוחות)